LIII Forum Humanum Mazurkas – 12 lutego 2023 r.
Koncert: Część 1: najpiękniejsze pieśni i arie w wykonaniu artystów Polskiej Opery Królewskiej: Justyna Reczeniedi – sopran koloraturowy, Krzysztof Trzaskowski – fortepian, Bang Yao Gu – tenor. Część 2: Wirtuoz i Małgorzata – klasyka z uśmiechem i wirtuozerią, czyli pojedynek na fortepian i wiolonczelę. Waldemar Malicki – fortepian, Małgorzata Krzyżanowicz – wiolonczela.
Wernisaż: Wystawa malarstwa akwarelowego „Rzeczywiste – nierzeczywiste” – Adam Papke. Kurator: Janina Tuora.

 

OPIS

53FHM Zaproszenie final2

Justyna Reczeniedi – sopran koloraturowy, Krzysztof Trzaskowski – fortepian, Bang Yao Gu – tenor.

Najpiękniejsze pieśni i arie w wykonaniu artystów Polskiej Opery Królewskiej: Justyna Reczeniedi – sopran koloraturowy, Krzysztof Trzaskowski – fortepian, Bang Yao Gu – tenor, student Wydziału Sztuki Katedry Muzyki Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Od Mozarta po Verdiego, „belcanto” w czystej postaci. W programie usłyszymy pasję, tęsknotę i miłość, czyli m.in. słynną serenadę Schuberta „Leise flehen meine Lieder”, Czardasza Kalmana z „Księżniczki czardasza”, „Życzenie” Chopina, Cabalettę Violetty z opery „Traviata” Verdiego i wiele innych. To będzie niezwykła podróż przez dzieje sztuki wokalnej – i to najwyższej jakości!
 
Waldemar Malicki – fortepian, Małgorzata Krzyżanowicz – wiolonczela.
 
Waldemar Malicki, absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku, ma za sobą bogatą karierę solową w najróżniejszych muzycznych gatunkach. Małgorzata Krzyżanowicz, absolwentka Uniwersytetu im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. A. Wróbla, stypendystka prezydenta miasta Szczecina, wiolonczelistka, aranżerka. Oboje są klasycznymi muzykami, którzy postanowili sięgnąć do nieprzebranej skarbnicy transkrypcji muzyki pisanej w oryginale na orkiestrę, chór, śpiewaków solistów albo na inne instrumenty. Jedne z pierwszych transkrypcji w muzyce polskiej powstały w XV wieku, a doskonały poziom osiągnął w tej dziedzinie działający w Polsce lutnista Bakfark.
W programie „Wirtuoz i Małgorzata” kontynuują tę tradycję, wyszukując wybitne przykłady tego typu twórczości i tworząc własne. Waldemar Malicki i Małgorzata Krzyżanowicz to artyści, którzy, poszukując ciągle nowych muzycznych odkryć, nigdy nie tracą kontaktu ze swoją publicznością.
Słynny utwór Carmina Burana Carla Orffa wymaga obecności 200 wykonawców. Czy jeden fortepian potrafi ich zastąpić? Sztuka muzyczna wymaga brawury i desperackiej wirtuozerii poprzedzonej miesiącami ćwiczeń. Waldemar Malicki stworzył program, w którym łączy wirtuozowską potęgę brzmienia fortepianu ze wzruszeniem i intymnością. Podczas spotkania zabierze Państwa w podróż przez porywające fortepianowe fantazje na temat wielkich przebojów muzyki, nie zawsze klasycznej. „Carmina Burana”, „Lacrimosa” z Requiem Mozarta, „Jezioro łabędzie”, „Koncert Warszawski ”, „Cwałowanie Walkirii”, a nawet „I will survive” w oszałamiających, wirtuozowskich aranżacjach na fortepian i wiolonczelę. A jedna z piosenek Skaldów nawet szczególnie na wiolonczelę… „Wirtuoz i Małgorzata” to program, który prezentuje najpiękniejsze klasyczne tematy na wiolonczelę i fortepian w wirtuozowskim brzmieniu.
 

MALARSTWO AKWARELOWE Kurator: Janina Tuora - Adam Papke „RZECZYWISTE – NIERZECZYWISTE”
Adam Papke – absolwent Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. W latach 1987-1993 studiował na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, kierunek artystyczno-pedagogiczny. W 1993 roku uzyskał dyplom w pracowni malarstwa prof. Mieczysława Wiśniewskiego.
 
 
 
 

 

PEŁNA RELACJA FILMOWA

PROGRAMY, ZAPROSZENIA...    

 zaproszenie   zaproszenie   plakat    wernisaż   

 

 

 

 

 
 

 

Róbmy coś, róbmy coś - Co by zależało od nas - Nie wiem co - Nie wiem jak - Ale coś tam chyba można - Zróbmy coś - Żeby coś - Zależało od nas. (Agnieszka Osiecka)